Auto-kopers brengen gemiddeld 9 uur online winkelen. De meeste auto-kopers zijn erg onbeslist in het begin van het online boodschappenproces. Wanneer ze in eerste instantie beginnen te winkelen, staat ongeveer de helft van hen open voor het overwegen van multi-voertuigkeuzes. (Auto Trader) De resterende helft blijft gesloten en gericht op één auto-optie. Deze verkooptrechter leidt tot het uiteindelijke onvermogen om een beslissing te nemen en tot een succesvolle conclusie voor het koopproces.
Auto verkopers
Auto-kopers kunnen de winkelervaring van de auto aanzienlijk verbeteren door een paar uur online te laten winkelen voor auto’s met dealers in de gidscenario van de auto-kopers. In dit scenario werken de verkopers die werken voor de specifieke merken die de shoppers geïnteresseerd zijn in het zien van de auto-opties die ze hebben gepresenteerd aan de potentiële koper. Dit scenario presenteert de potentiële koper met de voordelen van het verkrijgen van verschillende voertuigmodellen uit verschillende dealers op één locatie. Dit scenario geeft de auto-kopers ook de tijd om de beschikbare financieringsopties voor hen beter te verkennen en om alle functies en voordelen van een specifiek model te bekijken.
Auto-kopers kunnen een goed gevoel krijgen voor de financieringsbehoeften van elk model dat ze overwegen door hun dealers te bezoeken en diagrammen van het beschikbare financieringsproces voor dat model te zien. Auto-dealers zijn blij om deze informatie te verstrekken omdat het hen de hoofdpijn opslaat van het omgaan met auto-kopers die financiering voor dat model nodig hebben. Auto-kopers die hun dealers bezoeken met de financiering in de hand, kunnen dan naar huis gaan en wat extra onderzoek doen op internet. Ze kunnen het totale bedrag bepalen dat ze moeten betalen om maandelijks te betalen om dat specifieke model te bezitten.
Auto-kopers die online zijn om online te kopen, vinden ook het proces van inkoop van een dealers wat gemakkelijker dan door traditionele methoden te gaan. Auto-kopers kunnen naar het papierwerk kijken dat nodig is om een voertuig online te kopen en het vereiste papierwerk af te drukken. Dit papierwerk kan vervolgens worden gemaild of elektronisch worden ingediend bij de dealer. Digitale detailhandel heeft het papierwerkproces gestroomd voor auto-kopers die het proces zo snel mogelijk hebben gedaan.
Het gemak van het winkelen voor een nieuwe of gebruikte auto online is nog handiger gemaakt door het feit dat autokopers gebruikte auto’s te koop kunnen opzoeken met behulp van internet in het comfort van hun eigen huis. Het internet heeft het heel gemakkelijk gemaakt voor consumenten om een auto te vinden die ze geïnteresseerd zijn om te kopen, maar heeft niet de mogelijkheid om het te zien of te testen totdat het in hun oprit arriveert. Met digitale detailhandel kunnen autokopers in hun eigen auto komen en rondrijden totdat ze precies vinden waar ze naar op zoek zijn. Auto-kopers kunnen internet gebruiken om te zoeken naar een specifiek voertuig, make en model en beginnen het proces van het kopen van het comfort van het comfort van hun huizen.
Auto-kopers willen alle voordelen van een online auto-inkoopervaring, maar willen ook de gemakken van winkelen met iemand die ze kunnen vertrouwen. Auto-kopers willen de mogelijkheid hebben om met iemand te praten over garanties, financieringsplannen en het gehele koopproces zonder eerst een telefoontje naar het bedrijf te hoeven maken. Met digitale detailhandel kan autokopers alles krijgen wat ze nodig hebben om een weloverwogen en succesvolle koopbeslissing te maken vanaf het comfort van hun eigen huis.